semesta

bling2

Isnin, Ogos 02, 2010

LAMBAIAN GUNUNG ARONG, MERSING





Pada 30,31 dan 1 Ogos 2010 satu perkhemahan unit beruniform telah diadakan di Gunung Arong, Mersing anjuran unit Ko kurikulum SMKSA. Seramai 74 pelajar dan 16 orang guru telah turut serta. Apa yang menarik pada perkhmahan kali ini adalah pengalaman mendaki gunug Arong yang tingginya 274 meter dari aras laut. Tahniah kepada mereka yang berjaya sampai ke puncak gunung. Sejam pendakian memang sesuatu yang mencabar dan memenatkan tetapi terubat dengan penorama alam semulajadi yang begitu indah. Peserta perkhemahan kemudian turun kembali ke kawasan pertembungan muara sungai dan laut. Di situ peserta melepaskan lelah dengan mandi manda dan ini merupakan kenangan manis bagi semua yang turut serta.

Selain daripada aktiviti mendaki gunung , peserta berpeluang menjalani aktiviti memasak rimba. Ini merupakan satu pertandingan yang selalu diadakan sewaktu perkhemahan. Malamnya pulak diserikan dengan GEMA RIMBA dimana setiap kumpulan badan beruniform mempamerkan bakat bakat terpendam dalam membuat persembahan.Satu pengalaman yang mencabar dan menyeronokkan apabila dapat tidur berlantaikan tanah dan berbumbungkan langit di tengah hutan..mendengar suara gemersik penghuni rimba membuatkan kita seperti bersatu dengan alam...Paling lucu apabila terpaksa bersesak-sesak menaiki lori dan landrover jabatan hutan.. Ini merupakan memori terindah yang akan disimpan dalam diari hidup peserta perkhemahan.

Apapun sekalung tahniah buat Unit Ko Kurikulum kerana berjaya menjayakan misi ini dengan jaya dan selamat. Walaupun penat tetapi inilah kepuasan yang kita terima hasil penat lelah sekian lam. Tabik buat boss Unit K Kurikulum En. Kamalullail bin Toha dan orang kanannya En Hamzah Hj Din serta semua guru dan kakitangan yang terlibat dalam menjayakan misi ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan